Presenter

Det där med presenter. Vi är rörande överens om att det primära är att våra inbjudna kommer och har trevligt! Vi har massor med prylar och behöver inte mer. Men att önska sig pengar är inte heller något vi önskar. Vi vill att alla ska vara där och fira med oss!
 
Men jag förstår hur det är som gäst. Klart man vill vara med och fira brudparet! Jag personligen skulle bli jätteglad över en egengjord kokbok nerskriven i ett kollegieblock, ett fotoalbum med de kort de har på oss eller ett presentkort på IKEA. Vaser, brödrost (är det någon som seriöst ger bort en brödrost) eller andra prylar behöver vi verkligen inte.
 
Många önskar sig bidrag till en bröllopsresa och det tycker jag är kanon som gäst! Men frågan är bara hur man ska önska det som brudpar? Det känns lite jobbigt faktiskt om jag ska vara ärlig.
 
OM det nu blir presenter som ska öppnas kan jag GARANTERA att det inte blir presentöppning på bröllopet.
 
Är det någon som har ett bra förslag får de gärna dela med sig. Snart är det dax (det går fortare än man tror) att skriva inbjudningarna och då bör det vara klart.
 
Nix. Det händer inte när vi gifter oss.

Kommentarer
Postat av: Nette

Klart ni kan önska ett pengarbidrag till en resa! Öppna ett konto så man kan sätta in vad man vill. Det står inte mitt namn vid insättningen. Som insättare har jag lämnat ett kort till brudparet där jag sagt att jag önskar dom en underbara resa och att bidrag är insatt.

2012-11-20 @ 12:51:19
Postat av: Carola Höglund

Vi önskade oss pengar till bröllopsresa och skrev så här.

"Vår högsta önskan är att bli make och maka
och att släkt och vänner ska få vara med och bevaka.
Vi tänkte ge ett litet tips,
på hur ni problem med eventuella gåvor löser vips.
Vi har grubblat och funderat
och vårt hushåll grundligt studerat.
Man kan snabbt konstatera
att vi inte behöver något mera!
Vill ni vår dag hylla,
pengar till en bröllopsresa vår framtid kan förgylla!"

Svar: Tack för tipset!
frokenholmsten.blogg.se

2012-11-22 @ 19:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0