Min klänning

Till sist kan jag berätta om min underbara klänning! Den heter Enzoani Modeca Nasra och är från deras kollektion 2012. Redan i november 2012 köpte jag den på Eleganten. Det var inte kärlek vid första ögonkastet kan jag erkänna. Den hade släp som jag inte alls var intresserad av och ett bling-spänne som jag ville ta bort. Först hängde jag bara undan den, men efter jul bestämde jag mig att det skulle bli den klänningen. Om ni vill se hur den ser ut på en modell så skriv in namnet på youtube så får ni se den "in action". 
 
Från början hade den med en liten kappa eller vad jag ska kalla det. En bolero som jag inte alls gillade så den ville jag inte ens ha. Klänningen var även för liten, men ner i vikt ville jag vilket fall som helst då bebis-vikten fortfarande låg på mig. 
 
 
Sådär ser klänningen ut från början. Men jag beställde tillen bolero från USA som jag sedan lade till på klänningen. Och jag är verkligen supernöjd!! Den är och var verkligen så himla vacker och släpet var bara en kul detalj och inte svårt att hantera alls. Jag älskar min brudklänning!
 
Fördelen med att köpa den från Eleganten är att den kunde vara där hela vägen fram till dagen innan bröllopet. Dom kunde göra sista-minuten-ändringar, vilket behövdes så att klänningen passade mig perfekt! Sedan hade jag chans att ändra mig OM det nu skulle varit så att jag ville byta. Vilket jag i ärlighetens namn var nära att göra, men glad att jag inte gjorde.
 
Nu har jag snott två bilder från Instagram för att ni ska se hur den ser ut sedan. Hoppas ni tycker att det är ok..
 
 
Här ser ni den med boleron. Först köpte jag fel färg, så behöver någon en oanvänd spetsbolero i vitt så hör av er! Den som är på bilden vill jag ha kvar. Jag har även en underkjol vilket var underbart i värmen. Den luftade lite och gav lite mer volym, men inte så mycket som man tror, klänningen var stor i sig.
 
 
Här ser ni släpet på klänningen. Inte så stort, utan nu i efterhand tycker jag att det är alldeles lagom. Baksidan av boleron har små knappar hela vägen upp och den är verkligen underbar bakifrån oxå.
 
 
Av någon anledning vill inte bilden vrida på sig, men ni får se den upp och ner. Detta är alltså den vita spetsboleron som är till salu. Men den är exakt likadan som den jag hade på bröllopet, fast min är ivory.
 
Till sist vill jag passa på att tipsa blivande brudar: Eleganten brukar rea ut sina årsmodeller från året innan nu fram till jul typ. Och vad gör det att man gifter sig i en brudklänning från förra året? Inte så att det spelar någon roll, inte för mig iaf. Tyvärr är deras hemsida inte allt för uppdaterad, men gå in och prata med dem! De är jätteproffsiga.
 
 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0