Maten!

Jag hade tänkt att skriva om hur min träning går och att jag i torsdags faktiskt sprang 5 km för första gången. Men jag tror jag blivit smittad av barnens förkylning och har nu skitont i halsen och halsmandlar stora som kiwis. Eller nästan. Hur som kan jag inte träna med halsont så det blir ett inlägg om MAT istället!
 
För er som inte känner oss så bra så är Martin kock till yrket och jag är utbildad sommelier även om jag inte längre jobbar till vardags med det. Men jag har fortfarande provningar (hade nu senast en chokladprovning för en möhippa och vinprovning för kompisgänget) och verkligen ÄLSKAR det!
 
Då detta är VÅRT bröllop så vill vi att det ska vara på vårt sätt. Men vi kompromissar faktiskt rätt så friskt med vad vi vill göra och vad vi kommer att göra. Efter många år i våra yrken förstår och accepterar vi att inte alla tycker som oss när det kommer till mat. Och det viktigaste för oss är att alla kommer att trivas och ha roligt på bröllopet. Om vi då serverar rätter med både speciella namn och annorlunda smaker tillsammans med "svåra" viner kommer det kanske inte att bli så kul för alla. Att vara hungrig och dessutom inte gilla maten är verkligen inte kul.
 
Men vi kompromissar inte med allt. Vi har till 90 % bestämt att det kommer att bli serverad förrätt, serverad varmrätt och kaffe och tårta på buffé. Det tror jag inte att vi tummar på. Det kanske blir något litet till brudskålen oxå och definitivt något att äta vid småtimmarna.
 
Men VAD tror jag får förbli hemligt. Som allra första inlägget hintar om kommer det att bli kantareller. Kanske i bröllopstårtan? ;)
 
Vad man ska servera vid småtimmarna tycker jag ska bli jättekul att planera! Det finns ju så mycket roligt.
 
So fun!! Soft serve as a wedding sweet :)
Kanske glass? Med massor av olika strössel och toppingar?
 
Summer/Spring wedding --Good idea for self serve cocktail hour
Kanske massor med läskande saft?
 
wedding snack bar,
Kanske lite olika tilltugg?
 
midnight wedding snack
Mjölk och kakor? Eller mjölk och kanelbulle kanske?
 
Wedding candy Party.
Godisbuffé? Det hade Anna och Fredrik på sitt bröllop och det var jättelyckat! Det fanns till och med små godispåsar man kunde fylla själv. Superbra att ha med sig när vi vandrade hem i natten, höga på alla upplevelser och glada i hågen!
 
 
Annars fungerar en hederlig korv mä brö också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0