Gäst-gåvor

Gäst-gåvor eller "wedding favors" är något som jag snubblar över titt som tätt när jag surfar runt eller läset om bröllop. Jag har själv varit på bröllop där vi fått ljusstakar med sitt namn, vinglas med sitt namn och en godispåse. Faktiskt så gillar jag godispåsen bäst. Man fick plocka med sig det man ville från en godisbuffé och det var perfekt att ha med sig när man promenerade hem i sommarnatten.
 
Vinglaset var rätt så värdelöst för mig, även om det var en fin tanke. Men att ha ETT udda glas stör verkligen mig så det glaset står med andra glas från det bröllopet. Och det inte hemma hos oss.
 
Ljuslyktorna var fina och något vi faktiskt haft framme lite nu och då. Enkla IKEA-ljusstakar med namnet inskrivet i guld samt datum. En "singelljusstake" kan man ju ta fram utan att det ser udda ut, och jag och Martin har varsin så det kan bli lite smågulligt faktiskt.
 
Men en ätbar gåva är nog bland det bättre faktiskt och representerar bäst oss tror jag. Eller det kanske blir en vinöppnare? Eller en burk med sylt? Eller inget alls? Vad tycker ni är ett bra minne?
 
diy wedding favor
 
diy-wedding-favor-bag
 
DIY wedding favor
 
candy bar favors - just wrap in paper, add a monogram and ribbon, done.
 
Rosemary Sea Salt Favor
 
Perfect Match Favor
 
Mini Flower Pot Place Cards
 
Tea & Cookies
 
succulents plants as party favors!  cute!
 
coffee wedding favors
 
Potted herb wedding favors
 
http://www.flickr.com/photos/bakerella/3850044221/

Kommentarer
Postat av: Marie J

Jag tycker det är en fin detalj på ett bröllop, men det är så mycket press och förväntningar på vad som ska finnas på ett bröllop, personligen är det inget jag tycker är ett måste eller som jag förväntar mig. Men en rolig grej om man känner att man har tid och råd! Tror nån form av ätbart går hem hos de flesta!

2012-09-17 @ 15:54:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0