The cake

Jag tycker att på bröllop så ska det såklart vara tårta! Där är jag och min sambo helt överens. Det lutar åt förrätt, varmrätt och tårta. Det finns tonvis med ideér, men vi önskar nog en traditionell, enkel tårta. Det viktigaste är att den är GOD. För en tårta kan vara hur fin som helst, smakar den inte gott är det totalt bortkastat. Vi har kollat med Martins lillasyster om hon vill göra tårtan. Hon är hur grym som helst på tårtor!
 
Eftersom jag är allergisk måste iaf en liten del vara glutenfri. Och bara det är en utmaning i sig. Nu är Marie van att jag är med så hon har bakat endel glutenfritt.
 
Lite inspiration och tankar:
 
Mario
 
Denna Mariotårta är en dröm. Dotter av 80-talet så ÄLSKAR jag Super Mario. Jag blir helt besatt när jag börjar spela och på riktigt är det få som slår mig i ett Mario-spel. När Martin friat så firade vi faktiskt med oboy, smörgås och Mario-spelande. Gravid och tung som jag var kändes det som en lagom aktivitet :)
 
Gorgeous cake!
 
Detta är en superfin tårta tycker jag. Spritsade rosor. Jag kan känna att ibland är jag lite less på sockerpasta och gräddtårta är det godaste av tårtor.
 
#weddingcake
 
Otroligt vacker!
 
Weddingcake
 
Enkel sockerpasta-tårta med namn och datum. Förmodligen är det blommor av flowerpaste. Enkelt och snyggt
 
Red velvet wedding cake
 
Red velvet bröllopstårta. Red Velvet-tårta älskar jag så den här är nog jättegod!
IMG_9019.stamp
 
IMG_9038.stamp
 
Här en är tårta som liknar den ovanför. Verkligen jättefin! Ett alternativ är ju att göra tårtorna och ställa dem på olika tårtfat! Man behöver absolut inte ha en våningstårta tycker jag.
 
cakestand
 
Cakestand
 
cake stand #cake #cake stand #dessert
 
Cake Stand
 
DIY Cake Stand
 
Cake stand diy
 
Har ni fler tips ideér? Tipsa gärna!

Kommentarer
Postat av: Marie J

För det första får man tacka för den fina komplimangen, men så bra vet jag inte om jag är ;)
Skitfina bilder verkligen, jag har mina klara favoriter! Men vi får prata mer om detta till helgen

Svar: Jo, Marie! Just så bra är du faktiskt!
frokenholmsten.blogg.se

2012-09-17 @ 15:49:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0