Hjälp, tack!

Jag gillar egentligen inte att prata om kilo och vikt. Inte alls. Men med ett bröllop om 6 månader SKA jag vara i bra form. I helgen blev det en hel del ätande och vågen visade på +2 kg på en helg. Hur är detta möjligt? Hur som var jag nära, nära ett av mina största mål gällande vikten. 2 kg var jag ifrån. Nu är jag alltså 4 kg ifrån. Jäkligt typiskt. Så nu behöver jag hjälp. Jag behöver pepp, draghjälp, uppmuntrande sms, kommentarer, tips på bra plugg-godis (ni vet det där man trycker i sig när man tentapluggar) osv. All hjälp är bra hjälp.
 
Detta blir mitt näst sista gången jag pratar vikt. Nästa gång berättar jag hur mycket jag faktiskt gått ner. OM ni ni hjälper mig lite ;-)
 
How to loose weight fast and healthy... Lol!!! 😂 I'm so gonna do this one day!
 
 

Kommentarer
Postat av: Nette

Du kan allt du vill Emma! Kul bild, hihi.
Stå på !
Kraaam

2013-02-12 @ 12:43:00
Postat av: ThereseZ

Ingen panik - det kommer du ha tagit igen nästa vecka eller om 2 veckor. Kroppen kan inte bara gå ner, det kommer platåer och det kommer många omställningar med hormoner å grejer flera gånger i månaden. Men jag vet hur det känns. Men jag lovar att du säkert gått ner mer än ett kilo nästa vecka eller om två.

Fanta zero är gott tycker jag att dricka (om man inte är rädd för lite aspartam=)). Prova nån sån där riskaka med smak på, de kan vara goda att knapra på - eller nåt gott hårdbröd med light philiadelfia ost (finns goda smaker)...ja jag vet, det låter lite b med hårdbröd, sorry=) Nån mörk chokladbit, tuggummi, kanelknäcke är svingott men vet inte om det är så nyttigt iofs. Till lätt och supersnabb lunch eller middag om det krisar rekommenderar jag viktväktarnas Het nudelsoppa med nån liten macka - jättegod och bra att ha hemma (tror inte det är nåt laktos i, men vet inte). Kommer inte på nå mer just nu=)

Kom ihåg också att ju mer man gått ner och ju närmare man kommer sitt mål desto långsammare går det. Tänk efter hur många kilon du gått ner - slå ut det på det antal månader eller veckor du "satsat", tänk efter hur pösig byxorna är nu som du hade från början, tänk efter hur mycket annat du haft att göra under den här perioden med två barn, hus&hem, plugg och tentor och var JÄVLIGT STOLT ÖVER DIG SJÄLV!!

Kram

2013-02-12 @ 20:20:33
Postat av: ThereseZ

oj en hel roman blev det....

2013-02-12 @ 20:20:52
Postat av: Maria

Jag tycker att du ser ut att vara i väldigt bra form nu. Det syns att du har gått ner och du är så fin så! :-)
Min galna pluggkompis Marie drog alltid på sig sina gamla tajta gymnastik-trikåer när hon pluggade hemma, för då såg hon alla små valkar och då blev hon inte alls sugen på att proppa i sig en massa godis. Hahaha!

2013-02-14 @ 20:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0