Idag = jordens lataste

Mitt liv är inte så dumt. Sitter och planerar en champagneprovning och längre framöver har jag ännu en chokladprovning. Den ultimata presenten att ge bort tycker jag. Jag har ju två stora saker som händer i år (minst). Dels ska vi ju gifta oss, men jag fyller även 30 år! Och när jag fyller 30 så önskar jag mig vin. Det skulle vara kul att få en flaska vin av de som vill fira mig, och vilket vin spelar ingen roll. Rött, vitt, sött, mousserande, allt fungerar! Det önskar jag mig! För vin är så himla kul och även fast det varit mitt yrke, så fastnar man lätt i samma viner hela tiden.
 
Idag hade jag tänkt att träna. Så jag sitter här med träningsbyxor och tjocktjöja. Tvivlar på att jag tar mig ut idag för jag är för lat just nu. Vaknade kl 5 med Vincent och somnade sent med Stella som har vattkoppor.
 
Åter till vinet (som är mycket roligare att tänka på än träning just nu). När det gäller mousserande till brudskålen så skulle jag vilja ha champagne. Alterntivt en trevlig champagnedrink, men det får vi se hur det blir med det. Läste en blogg häromdagen och återupptäckte den gamla favvon Bellini. Gött!
 
Här kommer mina favorit-champagnedrinkar:
 
Bellini
1/3 persikopuré (går att mixa konserverade persikor till puré, eller använd barnmatsburkar!)
2/3 champagne
 
Kir Royal
Svartvinbärslikör (ett par cl)
Fyll upp med champagne
 
Rossini
Mixade jordgubbar med lite jordgubbssaft (ett par cl)
Fyll upp med champagne
 
Naturligtvis går det utmärkt att byta ut champagnen mot ett torrt mousserande vin.
 
Men trots allt är champagne godast precis som den är.
 
Champagne
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0