Vigselringar

Idag var vi och beställde vigselringar. Martin beställde en ny ring då han inte varit helt nöjd med förlovningsringen och jag la till en tunnare ring ovanpå min förlovningsring. Våra förlovningsringar är Efva Attlings 7½ silverringar. Stilrena och snygga enligt oss!
 
Martin kommer att byta sin ring till en liknande, men tunnare variant. Jag lägger helt enkelt till en lika enkel ring ovanpå den vi har. Inga stenar på våra ringar, vi gillar det stilrena. Jag kan tycka att det är jättensyggt med stenar på ringar på andra människor, men på mig ser det bara fel ut.
 
Valet av metall var jätteenkelt. För att jag inte ska få vätskande eksem blir det silver. Guldallergi är inte så snyggt, även om guld i sig är jättesnyggt!
 
För oss är inte ringarna det viktiga. Det där är ju väldigt individuellt och andra kanske tycker att det är viktigt att det känns helt rätt och att de ska sitta där resten av livet. Förstå mig rätt, jag tänker bara gifta mig en gång. Men jag kan faktiskt tänka mig att byta ur ringarna efter tiden om det skulle kännas så. Kanske byter vi dom vid vår 10-års bröllopsdag. Eller kanske inte alls. Vi får se. Ringarna är hur som helst skitsnygga!
 
 
 
(Bilden på ringer kommer från efvaattling.com och eksem-bilden kommer från Google och det är exakt sådär jag ser ut efter att ha haft en guldring på mig.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0